Takvim 'Aynı' Olanı Gösterdiğinde




Bugün saatler boyu bilmediğim sokaklarda, bilmediğim apartman adlarını okuyarak yürüdüm. Ne hızlı, ne yavaş. Sadece yürüdüm işte. Güneşi görünce biraz heyecanlandım. Işığı gözlerimi kamaştırırken, aralığın son rüzgarlarının burnumu kıpkırmızı yapması hoşuma gitmişti. Sonra dar, sessiz sokakların birinde durup bi’ kediyi sevmek için yanıma çağırdım. Bana aldırış etmeden yoluna devam etti. Zaten bende kedilerden pek haz etmem. Ama bunu lütfen ona iletmeyin.

Bugün ben de diğer insanların yaptığı gibi yanlış olanı yaptım. Kaldırımın solundan yürümeye çalıştım. Omzuma vurup çantamı düşürenlere kızmadım. Botlarıma basan minik çocuğa ve yanımda yürürken telefonda hiddetle konuşan adama da kızmadım. Belki inanmayacaksınız ama otobüs sırasında en öndeyken, benden önce binen onca insana kızmadım. Beni görmezden gelenlere, eğer hava yağmurlu olsaydı yanımdan hızla geçerken üzerime çamur sıçratan arabaya bile kızmadım. Sisteme, beni unutanlara, vazgeçenlere... Kızmadım.

Çünkü bugün fark ettim ki, bunların hiçbiri olmasaydı da ben mutlu olmayacaktım. Yine aynı 'ben' olarak devam edecektim yoluma. Öyle ya bazen devam etmek gerekir. Sonucun ne olduğunu bilmesen de yürümek gerekir. Karşına kimlerin çıkacağını bilmiyorsun, belki en iyisi belki en kötüsü. Ama mutlaka çıkacaktır birileri. İnsanlar 'yalnız insan' kavramını benimseyemedi halen. Ama ben yalın kalmak istiyordum. Kendimle baş başa. Buna izin vermediler. Ben de gittim bi' kahve daha yaptım kendime. Düşünülmesi gerekenleri düşünebilen, kitaplardan, şiirlerden konuşabileceğim birini tasvir ettim. Kafamın derinliklerinde. Belki böyle biri yoktu, hiç doğmamıştı ama olsundu. Zaten herşey bizim olduğu sürece güzel değil miydi? Böyle öğretilmedi mi yıllarca, şimdi ne değişecek?

Velhasıl beter yine bize kısmetmiş. Ne zaman sevinsek ardını endişe kaplıyor hemen. Dünyaya gelirken bazılarının kaderleri bellidir ya, bizimki de öyle işte. Mutsuzluğun hüküm süreceği bi' krallığa sahibiz.

Ve bugünün diğerlerinden pek farkı yoktu. Kurtuluşa giden yolu tekrar çizdim ve sildim o kadar.