Günaydın Bildirgesi




Hareket saatini bekleyen bir otobüs gibiyim şimdi. duruyorum öylece. Doluyorum ama ilerleyemiyorum. Evet haklıydın. Sevmiyordun işte besbelli. Ölmeden evvel aklına gelecek kişi ben değildim. Canın yandığında ilk beni aramayacaksın. Şarkı dinlerken dahi kurduğun hayallerin hiç birinde ben olmayacağım. Ellerini tutan ben olmayacağım. Adımı söylemeyi hiç özlemeyeceksin. Biliyorum bunları. Çünkü hepsi besbelli. Kaybederek büyüyorum. Dostlarım bir bir gidiyor işte. Artık uyanmak istiyorum. Başkasının kabusu içine doğmuşum sanki. Sabahın beşinde uyananların anlayacağı türden şeyler söylüyorum. Artık uyuyamıyorum. Sözlerimin hiçbiri aslen bana ait değil.

Duyabiliyorum.
Köprünün üzerinde kaç ampul var?
Artık yalan yok, kurtulmak için söylenen doğrular var.
Yanlış yok, yanılma var.
Sevgi yok, kin var.
Herkes silahını kuşanmış, bu son hamle olacak. Kaybetmekte kazanmakta ebedi.

Şimdi biraz daha açıyoruz şarkının sesini. Kendimizi dahi duymaya tahammülümüz kalmamış çünkü. Ne kadar acınası olduğumuzu yalnızca kitaplar anımsatabiliyor.
 Lacivert bi' cuma günü yazıyorum tüm bunları. Bu hafta sonu bir yerlere kaçın diye.  Sevdiğiniz insanla bir günlüğüne yok olun diye yazıyorum. Ne olursunuz yapın bunu, pişmanlık damarlarınızı ele geçirmeden yapın. Kırılan bir kalbi onarmak dünyanın en güç şeyi çünkü. Her şey için geç olmadan kaçın, çıkın bu çarklardan diye yazıyorum. Gittikçe eriyen duygular, yok olmaya yüz tutan aşklar. Kabullenelim ki düşüncelerimizi bizden başka kimseye söylemeye cesaretimiz yok. Gene de kaybetmeyelim umudumuzu değil mi? Tutunacak tek dalımız o kaldı çünkü. Çocukça sevinçlerimiz bir tarafa dursun, kalbimizin asıl hükümdarları dertlerimiz.


 Ama yine de günaydın, yok oluş için harika bir sabah.